Musikerförbundet

onsdag26 juli 2017

AKTUELLT

Musikerförbundet deltar i Pride Parade

Vi är stolta och glada att Musikerförbundet i år går med i Stockholm Pride Parade för första gången. Det är Nordens största parad som samlar runt 45 000 deltagare fördelat på ett 200-tal ekipage. Många av våra systerorganisationer och andra fackförbund deltar och det känns angeläget att också Musikerförbundet visar sitt stöd och sin solidaritet för HBTQ-rättigheter.

Lördagen den 5 augusti går paraden av stapeln och vi hoppas att många vill sluta upp bakom Musikerförbundets banderoll.

Vi kommer att träffas på Musikerförbundets kansli på Kungsholmen för lite förmingel och sedan i samlad trupp gå till startområdet på Kungsholmstorg där vi checkar in den tid paradledningen tilldelar oss.

Vill du ta med rytminstrument eller något annat lämpat för paraden så uppskattas det. Du är också välkommen med förslag (exempelvis samba eller trumspel). Hör gärna av dig med idéer till oss på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. !

Om du har möjlighet vore det toppen om du anmäler din medverkan så att vi kan meddela ett ungefärligt antal till arrangören och ordna fika så det räcker.

Praktisk information

Samling lördag 5 augusti på Musikerförbundet, Alströmergatan 23. Paraden utgår från Kungsholms torg med start kl. 13. Vi återkommer med exakta tider för mingelstart och avfärd närmare paraddagen till dem som anmäler sin medverkan.

Läs mer om Stockholm Pride Parade.

Få vårt nyhetsbrev

Följ oss

Håll dig uppdaterad med det senaste från vårt nätverk.

Om Musikerförbundet

Vi är fackförbundet för dig som jobbar med musik. Genom facklig och politisk kamp förbättrar vi våra medlemmars upphovs- och arbetsrättsliga villkor och verkar för att musiker och artister ska få en rättvis del av det ekonomiska värde de skapar i samhället.

Om webbsidan