Musik och Ekonomi – Stärk din musikkarriär!

18 september 2024

Är du musiker eller drömmer om att bli en? Nu är Musikerförbundets digitala nationella utbildning i musikbranschkunskap tillbaka! Häng med och ta kontroll över din ekonomi och karriär inom musikvärlden.

Vår fokus ligger på att rusta dig för framgång i musikbranschen genom att ge dig kunskap om företagande, rättigheter och ekonomisk trygghet. Vi besvarar frågor som:

• Hur ska du ta betalt?
  • Vad ska du ta betalt för?
  • Behöver du starta ett eget företag, och i så fall, vilken form passar dig bäst?
  • Vilka rättigheter har du?
  • Och hur fungerar det med pension?

Efter avslutad utbildning kommer du ha kunskap om och förståelse för hur du som yrkesverksam musiker/artist kan navigera kring de ekonomiska aspekterna i ditt yrkesutövande.

Datum och anmälan

Kurstillfällen:
Träff 1 – 14 oktober
Träff 2 -21 oktober
Träff 3 -11 november
Träff 4 -18 november
Träff 5 -25 november

Avgift:
Medlemmar: Gratis
Icke-medlemmar: 1 250 kr

Anmälan:
Anmäl dig till kursen genom att mejla namn och huruvida du är medlem eller inte till utbildning@musikerforbundet.se! Sista anmälningsdag är 10 oktober!