Musikerförbundet söker kommunikatör för ett föräldravikariat

19 augusti 2024

Vi letar efter en engagerad kommunikatör för ett vikariat på 12 månader. Musikerförbundet är ett fackförbund grundat 1907 av och för professionella musiker och artister. Vi arbetar för att förbättra deras arbets- och upphovsrättsliga villkor genom en stark facklig organisation.

Arbetsuppgifter

Som kommunikatör hos oss kommer du att vara ansvarig för att skapa, planera och följa upp olika kommunikationsuppdrag och aktiviteter. Du kommer att utveckla och underhålla innehållet i våra digitala kanaler såsom vår hemsida, nyhetsbrev och sociala medier. Utöver detta kommer du att formge och producera både tryckt och digitalt kommunikations- och marknadsföringsmaterial samt projektleda och agera redaktör för vår medlemstidning.

Kvalifikationer

• Relevant utbildning eller erfarenhet inom kommunikation.
  • Mycket god skriftlig förmåga.
  • Kunskap och erfarenhet av redaktörskap.
  • Kunskap inom foto- och videoredigering (vi använder programmen Canva, Photoshop, InDesign och Premiere Pro).
  • Erfarenhet av självständigt och resultatinriktat arbete.
  • Kunskaper i webbpubliceringsverktyg (vi använder WordPress).
  • Kunskaper i Google Analytics, Meta Business Suite och Meta Business Manager är ett plus.
  • Erfarenhet inom musikbranschen och kulturpolitik är meriterande.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är ansvarstagande, initiativrik och självgående. Du har hög digital kompetens och förstår vikten av sociala medier i kommunikation. Du har lätt för att fånga upp och omsätta digitala trender i praktiken.

Att arbeta på ett litet kansli och i en medlemsstyrd organisation är något du trivs med. Det är viktigt för oss att du har förståelse för vår fackliga verksamhet och våra värderingar.

Om tjänsten

Tjänsten är på 60-100% och ett vikariat på 12 månader med start den 21 oktober 2024, eller enligt överenskommelse.

Ansök

Skicka din ansökan, inklusive löneanspråk, till rekrytering@musikerforbundet.se senast den 15 september 2024.