Musikerförbundet söker vikarie till tjänsten som kommunikatör
29 januari 2021
Vi söker en driven och ansvarstagande kommunikatör till ett vikariat. Sista ansökningsdag är den 1 april 2021.
Musikerförbundet är ett fackförbund som stiftades 1907 av och för professionella musiker och artister. Vi arbetar för att förbättra musikers och artisters upphovsrättsliga och arbetsrättsliga villkor genom en stark facklig organisation. Musikerförbundet uppbär kollektivavtal och företräder medlemmarnas rättigheter enligt upphovsrättslagen. Vi arbetar med avtalsförhandlingar, medlemsservice, juridisk service, försäkringar och arbetsmiljö och andra tjänster musiker behöver för ett hållbart yrkesliv.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
- idégenerera, planera, utföra och följa upp kommunikationsuppdrag och aktiviteter.
- ansvar för bearbetning och utveckling av innehållet i Musikerförbundets samtliga digitala kommunikationskanaler (hemsidan, nyhetsbrev och sociala medier).
- formgivning och textproduktion av såväl tryckt som digitalt kommunikations- och marknadsföringsmaterial.
- att formge och vara redaktör för Musikerförbundets medlemstidning.
- produktion av foto och rörlig bild.
- kommunikationsplanering och projektledning.
Kvalifikationer
- Relevant utbildning eller erfarenhet av liknande kommunikatörsuppgifter.
- Mycket goda kunskaper i att uttrycka dig i skrift.
- Erfarenhet av självständigt och resultatinriktat arbete.
- Kunskaper i webbpubliceringsverktyg (vi arbetar i WordPress), Photoshop, InDesign, Illustrator och Premiere Pro. • Kunskaper i Google Analytics.
- Kunskap om musikbranschen och kulturpolitik är meriterande.
Dina personliga egenskaper
Som person är du ansvarstagande och driven. Du är också noggrann, flexibel och självgående i ditt arbete. Du bör vara initiativrik, engagerad, entusiastisk och inspirerande. Du skall vara nyfiken samtidigt som du har fallenhet för struktur, ordning och reda med ett professionellt förhållningssätt. Du har hög digital kompetens och ser vikten av sociala medier och deras påverkan på kommunikationen. Du är omvärldsorienterad och kan snabbt fånga upp digitala trender och omsätta dem i praktiken. Målgrupps- och kanalanpassning är en självklarhet för dig, liksom att mäta och följa upp resultatet av organisationens kommunikationsinsatser. Du ska trivas med att arbeta på ett litet kansli och i en medlemsstyrd organisation. Du förstår musikerförbundets fackliga uppdrag och värderingar.
Om tjänsten
Tjänstens omfattning är heltid och är ett vikariat på 8 månader. Tillträde den 1 september 2021 eller efter överenskommelse.
Ansök
Skicka din ansökan, med löneanspråk, till rekrytering@musikerforbundet.se senast den 1 april 2021.